miercuri, 25 ianuarie 2012

nu despre politica... despre prostie...

mersul cu ratb-ul este FANTASTIC! am mai spus-o si o s-o repet pana cand mi-oi da ultima suflare!
de 13 zile multimi furioase ocupa piata universitatii! pe toti ii uneste "jos basescu!", desi fiecare a venit acolo cu propria nemultumire: care cu rosia montana, care cu taxa auto, care cu pensiile scazute... sau, pur si simplu, "uite, ba, jandarmi! hai sa ne batem!"... ba unii si-au luat telefoane la super oferta: moca...
m-as fi dus si eu in piata, dar pana azi n-am stiut de ce... nu intru acum in detalii, ca povestea asta nu e despre politica... e despre altceva...
anul trecut au inceput lucrarile la viitoarea magistrala 5 de metrou in drumul taberei... pe mine m-a bucurat foarte tare asta... pe un nene (sa fi avut 70 de ani, zic...) nu l-a incantat... l-am auzit eu intr-o zi cum ii spunea unei vecine: "ete, ne mai trebuia noua metrou!"... avea dreptate... lor nu le mai trebuie... oricum nu-l termina astia pana... nu-l termina la timp, ce sa mai!...
din cauza lucrarilor, de doua saptamani cateva trasee de troleibuz din zona au fost modificate... iar in locul lor circula o linie speciala... o folosesc zilnic si pot depune marturie ca n-am stat in statie mai mult de 10 minute niciodata! cam cat stateam si cand troleibuzele circulau "normal"...
azi a nins pentru prima data mai zdravan pe anul asta! si mai bate si vantul... e neplacut sa stai in statie si sa astepti, chiar si 10 minute... a constatat asta pe pielea ei o doamna (mai in varsta... o batranica... o baba...) care, odata urcata in autobuz, nici una nici doua a sarit cu gura pe sofer:
- pai bine, domnule, se poate asa ceva? la ce interval circula autobuzele astea? va bateti joc de oameni?
si atunci am avut revelatia (doamna, va multumesc!): diseara ma duc si eu in piata universitatii cu o pancarta pe care scriu "CHIORULE, LASA-NE! VREM INAPOI TROLEELE!".
si am mai avut o revelatie: cumva, baba e definitorie pentru ce traim... n-am stiut niciodata nici ce, nici cum, dar mai ales CUI sa cerem atunci cand ne-a nemultumit ceva... de la butelii pentru pensionari pana la reduceri pentru studenti, revendicate in fata palatului cotroceni (poate va mai amintiti vremurile alea...) au facut ca o mana de smecheri, care au inteles repede cu cine au de-a face, sa ne prosteasca atata vreme! asa am ajuns unde suntem astazi: o suma de oameni adunati intr-o piata cerand ceva! fiecare altceva... plus "jos basescu!"...
ca tot veni vorba despre metroul din drumul taberei... zilele trecute am vazut un afis lipit intr-o statie ratb din zona... un cetatean vigilent a deconspirat adevarul despre aceasta marsavie portocalie: sub pretextul construirii unei linii de metrou se urmareste, nici mai mult, nici mai putin, decat taierea copacilor din cartier! atat! dupa ce termina cu defrisatul, nenorocitii vor abandona lucrarile... n-am retinut integral textul afisului, dar am prins esenta: "salvati teii sub care s-au plimbat bunicii nostri, sa-i putem arata si copiilor". il sustin! sa dam sansa copiilor sa scrijeleasca in scoarta aceluiasi copac pe care bunicul lui a sculptat cu briceagul, in tinerete, "ion + marioara" intr-o inimioara, mai jos, "alfred + irninis xoxoxo"!

2 comentarii: