vineri, 27 aprilie 2007

sub nicio forma nu sunt ei de vina!

oricate controale s-ar face... oricate pontaje s-ar verifica... inexistenta contractului colectiv de munca (hahaha! intr-o companie privata?)... oricate noduri in papura li s-ar gasi... oricate amenzi li s-ar aplica, justificate.......
televiziunea este un domeniu creativ... aici nu ai program fix, ca la strung: de la 8 la 16! sau ca la ghiseu: de la 13 la 14! nu! ani de zile a trebuit sa le tin piept tuturor (mama, socrii, prietenii) care nu pricepeau ei de ce nu ma mai duc sa-i vad... de ce nu imi fac timp si pentru ei... pentru ca in ziua Z la ora H trebuie sa predau emisiune? pentru ca nu pot sa dau imnul in loc, repetat 50 de minute?
varianta 1 - fantezie
de multa vreme vreau sa-mi fac si eu firma... sa ma fac patron... burta am deja... ca m-am saturat sa muncesc pentru altii!
multe sambete si duminici am stat pe marginea patului cu telefonul in mana plangand si jurand ca luni imi voi da demisia! de foarte multe ori am intrat pe usa biroului hotarat ca primul drum il fac la sefi sa le spun ca eu plec... vara trecuta eram hotarat sa-mi vand masina... am ajuns la psiholog!
de 2-3 zile suspendarea lui Base` e lasata pe locul doi de moartea Ralucai... am mail-ul plin de mesaje pe tema asta! ceea ce s-a intamplat ne-a oripilat pe toti... asa ceva este inadmisibil! REVOLUTIE! sa ne punem cu totii pe desktop fotografia Ralucai! sa mergem la sefi sa ne cerem drepturile! domnul ministru al muncii, l-am auzit eu la televizor, a spus ca suntem aparati de lege! nu mai muncim peste program! nu mai muncim in week-end! si sa ne treaca pe cartea de munca salariul intreg! dupa ce ni-l mareste! si, daca tot suntem infierbantati, sa le dam si-un sut in cur! sau mai bine un cap in gura, ca un sut in cur presupune sa-i lovim pe la spate si nu e demn!
varianta 2 - realitate
mi-as face firma, da` de ce sa m-apuc? ca de priceput ma pricep si la politica si la fotbal...
sa fim seriosi! nu cred ca in fata vreunei firme exista pari infipti in asfalt de care sunt prinse lanturi cu numele angajatilor! sa-ti dai demisia e usor! "eu de la-ntai nu mai vin!" ce pot sa-ti faca? in legislatia muncii exista demisia unilaterala! da` dupa aia ce faci?
imi fac timp pentru mine! ce sa fac cu el?
cu timp si fara bani putine lucruri poti face... si nu duc lipsa de imaginatie!
cu bani si fara timp iti poti lua o masina buna cu care sa te duci la serviciu, in loc sa te duci cu tramvaiul... poti sa-ti cumperi o casa in care sa te simti bine cele cateva ore pe care le petreci in ea, nu sa astepti sa te anunte gazda ca s-a hotarat sa vanda casa (da` ai timp sa te muti!)...
daca n-as mai munci atat mi-as face timp sa fac si sa cresc un copil (mama, nu sari in sus! am zis "daca"! ai rabdare si citeste mai departe...). o sa am timp pentru el! altele o sa-i lipseasca lui, ca bani n-o sa mai am, da` ce mai conteaza?

unii au avut curaj sa riste (sau sa fure) si si-au facut firma! acum ei sunt patroni iar noi, ceilalti, angajati! nu ei ne fac sclavi! ei ne dau salariu!... unii dintre angajati devin la un moment dat patroni... niciunul nu-si va imparti profitul cu angajatii! si nici nu va face programul de lucru de 4 zile pe saptamana, 6 ore pe zi! CA AR PIERDE!

Raluca, sa-ti fie tarana usoara!

3 comentarii:

  1. Domnule Ene vad ca va prieste timpul liber...pe zi ce trece sunteti tot mai creativ ..si mai meditativ!

    Cat despre firma, eu zic sa te faci patron bre!Ce ai de pierdut?stii tu, vorba aia: risti si castigi!...sau NU

    RăspundețiȘtergere
  2. excelent. poate cel mai bun follow-up de opinie la tragicul eveniment.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

    RăspundețiȘtergere