vineri, 30 aprilie 2010

liniste

auzi ciocanitul in usa si se opri o clipa... parca i se paruse...
se auzi din nou... incet, cu pasi poticniti, se indrepta spre usa...
- a, tu erai!?
in usa statea o umbra neagra imbracata cu o pelerina lunga, cu gluga... in mana tinea o coasa...
- hai, intra, nu sta asa acolo...
si se intoarse, indreptandu-se spre bucatarie...
- stai jos!
umbra se aseza pe un scaun, rezemandu-si coasa de perete...
- te grabesti?
umbra scutura din cap, in semn de "nu"...
-ei, atunci hai in casa, ca n-am sa te tin la bucatarie... eu as bea o cafea... pe tine n-are rost sa te intreb...
si iesi din bucatarie, cu ceasca in mana... umbra o urma...
- care va sa zica, ai venit... mda...
si sorbi din cafea...
- ai umblat mult azi?
umbra nu schita niciun gest...
- da` zi si tu ceva, nu tacea ca moar..... ca pestele!
cateva clipe fu liniste... o liniste mormantala...
- sa stii ca te asteptam... uite, de-aia de cateva zile nici n-am mai iesit din casa...
sorbi din nou din cafea...
umbra incepu sa dea semne de neliniste...
- pai ziceai ca nu te grabesti... stai sa termin cafeaua...
din nou se facu liniste... doar zanganitul cestii pe farfuriuta...
- ar mai fi fost cate ceva de facut... tocmai a nascut Olguta... ma-sa o ajuta, da` n-are atata timp... eu as fi mai stat cu ea, ca e greu cu copil mic la inceput...
ramase cu ceasca ridicata, privind in gol...
- da` ce treaba ai tu...
aseza ceasca jos si se lasa pe spate in fotoliu...
- stii? eu te-am mai vazut pe tine... n-aveam decat vreo 24 de ani... imi amintesc de parca a fost ieri... dupa o saptamana, cand am deschis ochii, ti-am vazut un colt din pelerina asta, cand ieseai pe usa... atata am vazut...
lasa capul pe spate si inchise ochii...
se simti zgaltaita si auzi glasul unui copil:
- buni, trezeste-te! iar ai adormit in fotoliu!
deschise ochii si se uita la copil...
- o sa sune cineva la usa...


Asculta mai multe audio diverse

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu