joi, 18 martie 2010

consecventa...

*recomand deschiderea link-urilor cu click dreapta, in ferestre independente

zilele trecute am avut o discutie in contradictoriu, foarte aprinsa, cu un prieten foarte bun... despre ce inseamna sa fii angajat, angajator si care ar fi relatia "corecta" dintre ei...
au trecut deja cateva zile da cand s-a intamplat din nou... un om moare, se pare, din cauza stresului si efortului depus la locul de munca...
mi s-a parut ca ce era de spus am spus acum trei ani...
dar vreau sa-i povestesc amicului meu, si celor care va mai pierdeti vremea cu mine pe-aici, o scena dintr-un film la care tocmai ma uit... un personaj sta pe o banca, odihnindu-se... in fata lui un alt personaj, angajat la salubritate, aduna gunoaiele de pe trotuar... cel care se odihnea, obsedat de curatenie si manat de un simt civic exacerbat, ii atrage atentia omului, cat se poate de ferm, ca a lasat in urma o frunza... acesta se intoarce, vadit deranjat de observatie, dar mai ales de modul in care-i fusese facuta si-l intreaba pe carcotas:
- te crezi mai bun decat mine? sa stii ca, inainte de a ajunge sa fac asta, castigam cateva mii de dolari pe luna...
celalalt isi da seama de propria exagerare si, brusc, devine compatimitor:
- si ce s-a intamplat?
dupa cateva momente de liniste vine si raspunsul:
- am facut o greseala!
aici toata lumea (personajul cusurgiu, telespectatorii, eu) se asteapta sa auda o poveste despre decizii manageriale eronate, sau despre cum omul se lasase prada tentatiilor si "a facut ordine" prin conturile companiei... dar nu... cu glasul tremurand, omul a continuat:
- mi-am luat o saptamana libera... atunci ei si-au dat seama ca se descurca si fara mine...
s-a intors pe calcaie si a continuat sa stranga gunoaiele de pe trotuar...

3 comentarii:

  1. hmmm.... se pare ca nu se intampla nimic nou sub soare, si eu am prestat aaaani de zile pe plantatie sub spectrul lui "daca se prind astia ca merge treaba si fara mine". pana m-am luminat si mi-am pus functia pe masa - de atunci s-a terminat cu stresu', telefoanele, controalele, etc. acum e bine: vin la munca (,) cand vreau, plec (,) cand vreau, ma duc la mare cand am chef. dar, sa vezi minune, tot de atunci nu mai cere cna-ul nicio grila de programe detaliata...

    RăspundețiȘtergere
  2. da... am mai intalnit atitudinea asta intr-o poveste, oarecum intr-o alta forma... un tip lucra intr-o agentie de publicitate... un client tinea mortis sa ii faca o campanie asa cum voia el... tipul, publicitarul, avea o mare problema profesionala: ceea ce-i cerea clientul era o prostie! dar, era client... si client mare! asa ca statea si se gandea: daca nu fac cum zice asta o sa iasa scandal, o sa renunte la serviciile agentiei noastre, agentia va pierde, deci, un client important, seful meu va fi furios, ma va da afara, voi ramane fara bani, va trebui sa-mi vand masina, o sa merg o perioada cu taxiul, voi ramane si fara bani de taxi, voi merge cu tramvaiul... si aici s-a luminat! deci, daca refuz sa fac (,) ca el, o sa merg cu tramvaiul! si s-a relaxat... mai departe nu stiu povestea :-)

    RăspundețiȘtergere